Heaps ApS
CVR: 42589489
Handler som “Heaps”
1.1
Nærværende
forretningsbetingelser har til formål at beskrive betingelserne for samhandlen
mellem kunden og Heaps.
1.2
Forretningsbetingelserne
gælder for alle typer aftaler mellem Parterne, såfremt kunden har accepteret
Forretningsbetingelserne.
1.3
Salg af rc360 ApS ydelser, services og produkter forbeholdt erhvervsdrivende.
1.4
Heaps forbeholder
sig retten til løbende at foretage ændringer i Forretningsbetingelserne uden
forudgående varsel, dog under den forudsætning, at de opdaterede og gældende
Forretningsbetingelser altid er tilgængelige på Heaps’ hjemmeside. Hvis en ændring anses for at
være væsentlig, vil forbrugere blive orienteret om ændringen med 30 dages
varsel.
2.1
”Forretningsbetingelser”
er defineret som nærværende forretningsbetingelser.
2.2
”Heaps” er en tjeneste udbudt af Heaps ApS med
CVR-nummer 42589489
2.3
”Løsning” definerer
de ydelser, services og produkter, som Heaps leverer til kunden.
2.4
”Parterne” benyttes
som fællesbetegnelse for kunden og Heaps.
2.5
”Abonnementsaftale”
anvendes for køb foretaget igennem Heaps hjemmeside, hvortil der ikke er
udformet en separat underskrevet aftale.
3.1.1
Vederlaget for
kundens Løsning betales netto inden 3 dage, medmindre andet er specificeret.
3.1.2
Såfremt kunden
opgraderer et produkt, skal kunden betale prisdifferencen for det oprindelige
produkt og det opgraderede produkt, i resten af den oprindelige
bindingsperiode. Først fra den næste faktureringsperiode, vil det opgraderede
produkt blive faktureret selvstændigt. Opgraderingen sker som udgangspunkt fra
dag til dag, medmindre opgraderingen indebærer en manuel proces fra Heaps’
side.
3.1.3
Såfremt kunden
nedgraderer et produkt, skal kunden fortsat betale prisen for det oprindelige
produkt i resten af den oprindelige bindingsperiode. Først fra den næste
faktureringsperiode vil det nedgraderede produkt blive faktureret selvstændigt.
Nedgraderingen skal foretages senest 90 dage inden næste faktureringsperiode
påbegyndes. Nedgraderingen sker som udgangspunkt fra dag til dag, medmindre
nedgraderingen indebærer en manuel proces fra Heaps’ side.
3.2.1
Såfremt kunden
overskrider Heaps’ betalingsfrist, er Heaps’ berettiget til at sende 1. rykker
10 dage efter betalingsfristen og 2. rykker 20 dage efter betalingsfristen.
Hvis betalingen stadig ikke er Heaps’ i hænde efter 30 dage fra
betalingsfristen, er Heaps’ berettiget til at suspendere kundens produkter,
samtidig med at kravet videresendes til inkassoinddrivelse. Ved alle
betalingsforsinkelser er Heaps’ berettiget til at opkræve gebyr ved udsendelse
af faktura og rykkerskrivelser. Kunden får ikke refusion for perioder med
suspendering, hvis disse skyldes kundens manglende betaling.
4.1
Alle Heaps’ priser
er oplyst i danske kroner og ekskl. moms.
4.2
Heaps’ tager
forbehold for tastefejl, prisændringer, udgåede varer samt leverancesvigt fra
underleverandører.
4.3
Ved fremsendelse af
faktura via e-mail tillægges intet administrationsgebyr.
4.4
Heaps kan regulere
alle priser og gebyrer med minimum en måneds varsel. Kunden er forpligtet til
at betale den regulerede pris, men kan dog vælge at opsige aftalen skriftligt i
henhold til de gældende opsigelsesvarsler. En varslet prisændring vil træde i
kraft fra den næstkommende abonnementsperiode.
4.5
Såfremt forhold
uden for Heaps’ kontrol indtræffer, herunder lovmæssige eller retslige forhold,
samt prisstigninger fra Heaps’ underleverandører, er Heaps berettiget til at
foretage prisforhøjelser uden varsel. Ved stigende energi-udgifter, forbeholder
Heaps sig ret til at pålægge en tilsvarende energiafgift til dækning af de
øgede energiudgifter. En sådan afgift skal varsles, med minimum en måneds
varsel, over for Kunden.
5.1.1
Heaps påbegynder
oprettelsen af Løsningen umiddelbart efter at have modtaget kundens bestilling.
Kundens almindelige fortrydelsesret stopper i forbindelse hermed.
5.1.2
Betaling for
fejlbestilte Løsninger vil ikke blive tilbagebetalt.
5.2.1
Heaps’ produkter
leveres specialtilpasset til kunden. Kunden accepterer, at Heaps påbegynder
oprettelsesprocessen straks efter samtykke er modtaget. Den almindelige
fortrydelsesret i Forbrugeraftalelovens §18, stk. 1 stopper ved registrering af
ydelsen i medfør af samme lovs §18, stk. 2, nr. 3.
5.3
5.3.1
Kunden vil få
tilsendt en bindende ordrebekræftelse, når Heaps har accepteret bestillingen.
5.3.2
For at etablere en
aftale hos Heaps, forudsættes det, at kunden er myndig, besidder en gyldig
accept fra en myndig værge eller er et registreret selskab. Såfremt dette ikke
er tilfældet, kan en aftale ikke etableres.
6.1.1
Kunden er
forpligtiget til selv at holde sine stamdata opdateret over for Heaps, så
adresseoplysninger, kontaktoplysninger og faktureringsoplysninger til enhver
tid er gyldige.
6.1.2
Kunden er
indforstået med at skulle overholde alle gældende love og regler i forbindelse
med kundens forretning. Kunden er ligeledes indforstået med, at Heaps ikke
udøver nogen kontrol af indholdet af den information som kunden udsender fra
Løsningen, og at det udelukkende er kundens ansvar at sikre, at det data, som
kunden sender og modtager, overholder alle gældende love og regler.
6.1.3
Kunden er
forpligtet til at tilvejebringe alle nødvendige og behørige tilladelser og
godkendelser fra enhver relevant tredjepart og offentlig myndighed, som er
gældende for installation, brug og ejerskab af Løsningen, der stilles til
rådighed af Heaps’.
7.1.1
Kunden må ikke
fjerne, ændre eller tilsløre immaterielle beskrivelser, der er vist på
softwareprodukter eller vises under benyttelsen af softwareprodukterne.
7.1.2
Kunden må som
udgangspunkt ikke ”decompile”, ”reverse engineere”, eller demontere softwaren,
medmindre en sådan aktivitet udtrykkeligt er aftalt med Heaps.
7.1.3
Såfremt en
underleverandør forhøjer deres licenspriser, forbeholder Heaps sig retten til
at forhøje priserne tilsvarende over for kunden. Såfremt licensreglerne for
software ændres og dette påvirker kundens licenser, er Heaps berettiget til at
implementere disse ændringer uden varsel på Løsningen. En sådan ændring skal
kunden informeres om umiddelbart herefter.
7.1.4
Ved ophør af
aftalen, er kunden forpligtet til at afinstallere alt licenspligtigt software,
der er blevet leveret af Heaps.
8.1
Heaps har ret til
på et hvilket som helst tidspunkt at ændre produkter fra sine pris- og produktlister.
8.2
Heaps forbeholder
sig ret til at opsige en kundes igangværende Løsning med 30 dages skriftligt
varsel. I tilfælde hvor kunden har forudbetalt for en periode, der afbrydes som
følge af Heaps’ opsigelse, er kunden berettiget til at få det forudbetalte
beløb refunderet, for den del af den forudbetalte periode, hvor produktet er
opsagt.
8.3
I tilfælde af
ændringer i lovgivningen eller de i medfør af denne udstedte regler og
tilladelser, samt ved pålæg om ændringer fra en myndighed kan Heaps uden varsel
ændre kundens rettigheder og pligter ifølge betingelserne, uden at kunden
herved har krav på nogen form for kompensation.
9.1
Heaps kan ikke
holdes ansvarlig for at kontrollere validiteten af evt. genskabte data. Heaps er
ikke erstatningsansvarlig for tab, såfremt kundens data ikke kan genskabes fra
backup grundet manglende validitet af disse.
9.2
Heaps er ikke
erstatningsansvarlig for tab som følge af uopfordret eller uønsket fremsendelse
af data til/fra kunden fra Løsningen eller som følge af kundens tab af
personlige data eller software. Heaps kan ligeledes heller ikke holdes
erstatningsansvarlig for tab som følge af uvedkommendes adgang til kundens data
og/eller systemer. Ovenstående ansvarsfritagelser er ugyldige såfremt tabet
skyldes Heaps forsætlige eller groft uagtsomme handling.
9.3
Heaps kan ikke
holdes erstatningsansvarlig for nogen form for indirekte tab eller følgeskader
over for den anden Part eller tredjemand, herunder dennes koncernselskaber,
forhandlere, kunder eller andre interessenter, uanset om tabet skyldes
systemnedbrud, uvedkommendes adgang, manglende levering af bestilte
serviceydelser/produkter eller andre forhold hos Heaps.
9.4
Heaps tilstræber,
at systemerne er tilgængelige 24 timer i døgnet året rundt. Heaps er dog
berettiget til at afbryde driften, når vedligeholdelse eller andre tekniske
forhold gør det nødvendigt. Sådanne driftsafbrydelser vil så vidt muligt blive
varslet forinden.
10.1
Parterne er
gensidigt berettiget til at overdrage alle sine rettigheder og forpligtelser i henhold
til aftalen, herunder brugsretten til de leverede ydelser, helt eller delvist
til koncernforbundne selskaber. Overdragelsen må ikke stille nogen Parter
økonomisk eller forretningsmæssigt dårligere end de var forud for
overdragelsen.
10.2
Heaps kan ikke uden
kundens skriftlige samtykke overdrage sine rettigheder og forpligtelser ifølge
Abonnementsaftalen til tredjemand. Kunden kan ikke nægte at afgive samtykke
uden en saglig grund.
11.1
Som udgangspunkt
faktureres onlinebestillinger 12, 24 eller 36 måneder forud og fornyes
automatisk, medmindre kunden opsiger Abonnementsaftalen senest 90 dage inden
abonnementsperiodens udløb.
11.2
Heaps refunderer
ikke betalinger, såfremt kunden ønsker at opsige og nedlægge sit produkt midt i
en periode.
11.3
Alle opsigelser
skal ske skriftligt eller telefonisk.
11.4
En opsigelse er
først gyldig, når Heaps skriftligt har bekræftet opsigelsen.
11.5
Privatpersoner kan
opsige en Abonnementsaftale med 1 måneds varsel til udgangen af en måned, når
der er gået 5 måneder efter aftalens indgåelse. Hvis en Abonnementsaftale er
gået ind i en ny periode og kunden ønsker at opsige sit produkt, vil dette være
muligt med én måneds varsel og et eventuelt overskydende beløb kan refunderes,
såfremt det ønskes. Der bliver pålagt et håndteringsgebyr, hvis kunden benytter
sig af refunderingsmuligheden.
12.1
Parterne har ret
til at ophæve aftalen ved den modstående Parts væsentlige misligholdelse af
aftalen. Kunden kan ligeledes ophæve aftalen, såfremt den leverede Løsning
lider af mangler, og disse mangler ikke inden for rimelig tid er afhjulpet af Heaps.
12.2
Ved en af Parternes
misligholdelse, skal den misligholdende Part ved skriftligt påkrav have 30 dage
til at ophøre med at misligholde. Dette er dog ikke gældende ved
betalingsforpligtelser eller forhold af en sådan karakter, at de ikke kan
oprettes eller ophøre.
12.3
Såfremt aftalen
ophæves som følge af Heaps’ misligholdelse, er kunden berettiget til at få
udleveret alt data tilhørende kunden som Heaps’ er i besiddelse af.
12.4
Heaps kan
skriftligt hæve aftalen over for kunden, såfremt kunden har undladt at betale
en fremsendt faktura, og ikke efter afsendelsen af rykkeren har indbetalt det
skyldige beløb inklusiv renter og gebyrer.
13.1
Parterne er
erstatningspligtige efter dansk rets almindelige regler. Erstatning og
eventuelt bodsbeløb tilsammen er begrænset til løsningsvederlaget.
13.2
Heaps er ikke
ansvarlig for følgende former for tab:
Driftstab eller
indirekte tab.
Kundens lønudgifter
til eget personale og eksterne omkostninger til inddatering af tabte data og
retablering af systemer.
Kundens udgifter
til ekstern konsulentassistance og rådgiverassistance.
Kundens tab af
fortjeneste og/eller goodwill.
Behandling af
persondata
14.1
Som led i Heaps’
levering af Løsningen, foretager Heaps behandling af eventuelle persondata, som
kunden overlader til Heaps. Instruks om behandling af persondata, samt de
gældende betingelser for behandlingen, er fastlagt i den databehandleraftale,
der er tilgængelig i Heaps’ kontrolpanel. Denne databehandleraftale finder
anvendelse, medmindre andet aftales nærmere mellem Parterne.
14.2
Heaps er forpligtet
til at træffe de nødvendige tekniske og organisatoriske
sikkerhedsforanstaltninger mod, at kundens oplysninger hændeligt eller ulovligt
tilintetgøres, fortabes eller forringes samt mod, at de kommer til
uvedkommendes kendskab.
Fortrolighed
15.1
Parterne forpligter
sig til at behandle al information omhandlende hinandens forhold, fortroligt.
Derudover forpligter Parterne sig til ikke at videregive sådan fortrolig
information til tredjemand uden forudgående skriftlig tilladelse hertil fra den
modstående Part og kun at anvende fortrolig information til det formål, der er
beskrevet i aftalen.
15.2
Som fortrolig
information anses enhver information om parternes virksomhed, herunder
Parternes samarbejdspartnere, eller forretningsforhold, som Parterne har opnået
kendskab til igennem deres samhandel, med undtagelse af oplysninger der er
offentliggjort af Parterne.
15.3
Parterne er
berettiget til at videregive oplysninger til myndighederne om den modstående
Part, til opfyldelse af lovmæssige forpligtelser. Den modstående Part er
forpligtet til at udlevere de fortrolige oplysninger i et så begrænset omfang
som muligt, dog uden på nogen måde at omgå myndighedernes krav
15.4
Fortrolige
informationer, som er overgivet til kunden forud for tidspunktet for
tiltrædelse af disse forretningsbetingelser, er omfattet af
fortrolighedsforpligtelsen, som ligeledes vil gælde efter ophør af Parternes
indbyrdes aftaleforhold.
Force majeure
16.1
Ingen af Parterne
skal i henhold til aftalen anses for ansvarlig overfor den modstående Part, for
så vidt angår forhold, der ligger udenfor Partens kontrol, og som Parten ikke
ved aftalens indgåelse burde have taget i betragtning og ej heller burde have undgået
eller overvundet.
16.2
Force majeure ved
forsinkelse kan højst gøres gældende med det antal arbejdsdage, som force
majeure situationen varer. Såfremt en tidsfrist for Heaps udskydes på grund af
force majeure, udskydes de betalinger, der knytter sig dertil, tilsvarende.
16.3
Force majeure kan
kun påberåbes, såfremt den pågældende Part har givet skriftligt meddelelse
herom til den anden Part senest 5 arbejdsdage efter, at force majeure
situationen er indtrådt.
16.4
Den Part, der ikke
er ramt af force majeure, er berettiget til at annullere aftalen, såfremt den
aftalte overtagelsesdag overskrides med 60 arbejdsdage som følge af force
majeure. En sådan annullering pålægger begge Parter at tilbagelevere hvad de
har modtaget fra den anden Part snarest muligt, og der består derefter ingen
yderligere krav mellem Parterne.
16.5
Tilfælde af force
majeure kan være lynnedslag, oversvømmelser, naturkatastrofer, manglende eller
forsinket myndighedsgodkendelse, regeringsindgreb, krigshandling, ildebrand,
væbnet konflikt, terrorisme, oprør, arbejdsnedlæggelse, strejke og lockout,
herunder også strejke og lockout blandt Heaps’ egne medarbejdere og eventuelle
underleverandører.
17.1
Ved samhandel med
virksomheder i EU, hvor Heaps ikke opkræver moms, er kunden til enhver tid
forpligtet til at oplyse Heaps med gyldigt momsnummer. Heaps er ifølge
lovgivningen forpligtet til at indsende listeangivelser omkring salget til de
danske myndigheder. Såfremt Heaps pålægges afregning af moms, som følge af at
et momsnummer er ugyldigt eller forkert opgivet, forbeholder Heaps sig retten
til at fakturere denne udgift videre til kunden.
18.1
Nærværende
Forretningsbetingelser skal fortolkes i overensstemmelse med dansk ret.
18.2
Parterne forpligter
sig til gennem forhandling at forsøge at finde en mindelig løsning på
konflikter og bestræbe sig på at gøre det på en sådan måde, at Parternes anden
produktion og andre ydelser ikke berøres heraf.
19.3
I mangel af
mindelig løsning efter forhandling, skal sagen afgøres endeligt og bindende ved
voldgift efter reglerne for Det Danske Voldgiftsinstitut eller ved en dansk
retsinstans efter Heaps’ valg.
20.1
Hvis kunden ønsker
at indgive en klage til Heaps, kan dette ske ved at sende en mail til support@heaps.dk